Hoe verkoop je een training?

Tips voor het verkopen van een training

Stel je bent trainer en je biedt een training Persoonlijke stevigheid aan voor medewerkers. Een training voor mensen die zelf hun ergste vijand zijn. Ze hebben ideeën over zichzelf die niet kloppen waardoor ze op hun werk niet goed uit de verf komen.

Hoe zorg je dan ervoor dat toekomstige klanten zich herkennen in de problemen die jij met jouw training kunt oplossen?

Voor de tekst over deze training heb ik dit gedaan door ze letterlijk aan het woord te laten. Door dus te beginnen met een quote.

Vooraf neem ik me iets voor, maar het lukt zelden om het te realiseren. Het loopt altijd anders. Soms denk ik dat anderen mijn leven bepalen en niet ik zelf. Het lijkt wel alsof ik bij het meubilair hoor. De laatste tijd hoeft iemand maar iets negatiefs te zeggen of ik ben van slag. Ik wil het anders, maar ik weet niet hoe.

( Tip: Je maakt een quote nóg duidelijker door de tekst tussen ‘aanhalingstekens’ te zetten.)

Hiermee roep je herkenning bij de lezer op. ‘Hé, dat zeg ik ook altijd. Zo voel ik me ook vaak.’

Daarna volgt een weerspiegeling. Wat hoorden we de medewerker nu zojuist zeggen?

Deze medewerker is de grootste criticus van zichzelf. Hij heeft onbewust ideeën over zichzelf die niet kloppen met de werkelijkheid en die hem ervan weerhouden goed te functioneren. Naast vakkennis is er meer nodig om op het werk lekker in je vel te zitten. Daarvoor heb je bijvoorbeeld persoonlijke weerbaarheid, sociale en emotionele intelligentie en het vermogen om samen te werken nodig.

Daarna bied je de oplossing:

In deze training leer je de focus te verleggen van negatieve naar positieve gedachten door uit te gaan van jouw eigen kracht, talent en drijfveren. Wat vind jij belangrijk? Waarvan word je vrolijk en wat geeft je energie?

 

Wil je weten wat ik kan bereiken met jouw teksten?

Vraag het me vrijblijvend!

Laat je gegevens voor mij achter en ik neem snel contact op.